1. Erfarenhet från drygt 30 år som
lärare inom olika skolformer och på
olika nivåer.
Grundexamen, fil. mag. med beteendevetenskaplig
inriktning.
Lärarbehörighet, lärarhögskolan.
2. Rätt till en ljusnande
framtid. Gymnasieprojekt, vt 1997 - vt 1999. Projektledare.
Huvudman: RBU i Västmanlands län
Huvudfinansiär: Socialstyrelsen
Projekt genomfört på
åtta stora gymnasieskolor i Västmanlands
län. Syfte: att kartlägga hur många
elever som hade svårigheter av DAMP-karaktär
och att utarbeta metoder för hur dessa elever
skall klara sin skolgång bättre.
3. Med eleven i centrum. Arboga
projektet, vt 1999 - vt 2000. Projektledare. Huvudman:
Arboga kommun
Projekt genomfört i Arboga
kommun för all personal i förskola och
skola t.o.m. år 9 (gymnasieskolan ingick
i gymnasieprojektet ovan). Syfte: Kompetenshöjning
och kartläggning av elever i behov av särskilt
stöd.
4. Kompetenshöjningsprojekt
enligt Arbogamodellen i flera mellansvenska kommuner
och Stockholms stad, ht 2000 - 2006
Kompetenshöjning - på
temat Elever i behov av särskilt stöd
- genomförs i form av en seminarieserie om
27 timmar. I serien ingår arbete med åtgärdsprogram.
5. Kortare kompetenshöjningsprojekt på ett stort antal skolor. Hittills inom mer än 110 kommuner. Pågår fortfarande.